Politiikasta selkokielellä

Politiikasta selkokielellä -kirjoitussarjan kuvituskuva, jossa on pöydällä oleva paperiarkki, jonka päällä sarjan nimi.

Politiikasta selkokielellä -sarjan artikkelit ovat selkosuomea.

Selkokeskuksen mukaan selkokieli on suomen kielen muoto, joka on mukautettu sisällöltään, sanastoltaan ja rakenteeltaan yleiskieltä luettavammaksi ja ymmärrettävämmäksi. Se on suunnattu ihmisille, joilla on vaikeuksia lukea tai ymmärtää yleiskieltä.

Artikkelit on kirjoitettu vaativalla selkokielellä. Artikkelit on mukauttanut selkosuomeksi selkokielen asiantuntija. Selkokielisillä artikkeleilla on selkotunnus.

Selkokieliset artikkelit sopivat kaikille politiikasta kiinnostuneille. Toivomme, että artikkeleita käytetään kouluissa opetuksen tukena.
Sarjaa toimittavat Kersti Tainio ja Iida-Maria Tammi. Sarjan ovat ideoineet Joonas Aitonurmi, Maija Lähteenmäki ja Mikko Poutanen.

Lue lisää Selkokeskuksen toiminnasta: selkokeskus.fi

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top
Politiikasta
Yksityisyyssuojan tiivistelmä

Tämä verkkosivu käyttää evästeitä varmistaaksemme parhaan käyttäjäkokemuksen. Evästeiden tiedot tallentuvat selaimeesi. Niiden avulla tunnistamme sinut, kun palaat sivustollemme. Evästeet auttavat meitä myös ymmärtämään mitkä osat sivustostamme ovat kiinnostavimpia ja hyödyllisimpiä käyttäjillemme.